A konverziót leggyakrabban a marketingesek szájából fogjuk visszahallani, de érdemes vele minél hamarabb megismerkedni. Lényegében a konverziós arány azt mutatja meg, hogy a weboldalunkra látogató emberek közül hány százalékuk jutott el a vásárlásig, hírlevél feliratkozásig, esetleg egy szolgáltatás megrendeléséig.
A konverziós arány általában 1 és 5% között mozog, attól függően, hogy milyen szolgáltatást próbálunk eladni az adott weboldalon. Bár a szám nem tűnik nagynak, de ez már jónak számít. Mit tehetünk, ha javítani szeretnénk rajta? Nézzünk meg 5 tippet!
- A honlap tartalma
A megfelelő és minőségi tartalom újra és újra előkerül, ha weboldalakról beszélünk. A Google keresőmotorjai nem szeretik, ha az emberek nem kapják meg azonnal azt, amire vágynak. Ha azt látják, hogy a felhasználó pár másodpercen belül elhagyja a weboldalunkat, akkor gyorsan lejjebb penderít minket a találati listán, hiszen úgy fogja értékelni, hogy az oldalunk nem volt releváns az adott keresésre.
De mi számít jó tartalomnak? A jelenlegi elvárások szerint az, ami kielégíti az olvasó kíváncsiságát, és minden pontja hasznos. Biztosan te is találkoztál már olyan bejegyzéssel, ami bekezdéseken keresztül ugyanazt ismételgette. Ilyenkor a szerző megpróbálja átverni a keresőmotorokat azzal, hogy rengeteg karaktert leír. Viszont, ha a tényleges információ ismételve van, akkor a felhasználó el fog kattintani. Senki nem akarja ugyanazt újra és újra elolvasni.
- Rendszeresség
A tartalom után arról is beszélnünk kell, hogy legyünk következetesek. Ha te rámész egy oldalra és azt látod, hogy tavaly frissítették utoljára a bejegyzéseket, akkor szívesen maradnál? Biztosan nem!
Az emberek azt akarják, hogy pár hetes, hónapos, de legalább idén íródott bejegyzéseket lásson. A folyton frissülő oldal azt jelenti, hogy foglalkozva van vele, nem fog megijedni az évszámtól. Amennyiben vannak régi bejegyzéseink, amiket nagyon szeretünk, nyugodtan frissítsük őket évente.
- Sebesség
A következő tipp a sebesség. Minél gyorsabban tölt be a weboldal, annál nagyobb eséllyel maradnak nálunk a felhasználók. Ha azt látják, hogy másodpercek után sem történik semmi, akkor biztosra vehetjük, hogy bezárják az oldalunkat. Ez a pont azért is fontos, mivel 2021-ben a Google keresőmotorjai erre a pontra is még jobban fognak figyelni.
- Zavaró tényezők
Most beszéljünk a zavaró tényezőkről. Azt szokták mondani, hogy minél több kikerülendő akadály ugrik a látogató elé, annál nagyobb eséllyel fog átkattintani. Ilyen lehet például a felugró ablak. Rengeteg oldal használja, így próbálva új e-mail címekre vagy Facebook oldal kedvelésekre szert tenni. Azonban a felhasználónak rá kell menni az X-re, hogy tovább tudjon olvasni. Ezután, ha megint felugrik egy ablak, akkor újra be kell zárnia. Ennél a pontnál valószínűleg már el is veszítettük a vásárlót, hiszen senki sem szereti az ilyen zavaró tényezőket.
- Ajándék
Végül, de nem utolsó sorban bevethetünk ösztönző erőket. Az emberek, főleg a magyarok szeretik a potyát. Ha a feliratkozásért, vásárlásért valami kis ajándék jár, akkor hamarabb megteszik. Egy e-könyvért, letölthető színezőért hamarabb megadják az e-mail címüket, mintha semmit nem kapnának cserébe. Csak arra figyeljünk, hogy azonnal megkapja, amit ígértünk.
Kapcsolódó cikkek
8 tipp a jó weboldal elkészítéséhez
Ha már van saját honlapod, akkor azért, ha pedig még nincs, csak most gondolkozol rajta, akkor azért lesz szükséged a következő 8 tippre. A saját weboldal létrehozása nagyon könnyűnek tűnhet, azonban kitűnni a több ezer hasonló találati lehetőség közül máris sokkal...
Mi fán terem a tartalom marketing – avagy mitől jó a tartalmad?
A tartalom marketing minden létező weboldal számára fontos. A webszövegírás a keresőoptimalizálás egyik alappillére, enélkül felejtsd el, hogy bárki is rátalál a weboldaladra. Azonban a tartalom nemcsak szavak halmaza, hanem a céged irányvonala, álláspontja és...
7 tipp, hogy hogyan legyen trendi a weblapunk 2021-ben is!
Reméljük, hogy a 2021 már nem tartogat nagyobb meglepetéseket, és nyugodtan folytathatja mindenki a munkáját és az életét. Viszont, ha a trendeket nézzük, akkor várható némi változás, már ami a weboldalakat illeti. Ha évek óta ugyanazt a dizájn használjuk, akkor...