A weboldalon a színekkel is kommunikálunk, így sokkal fontosabb a megfelelő szín megválasztása, mint azt elsőre gondolnánk.
A felhasználók az általunk választott színt fogják először észrevenni, és azonnal hatni fog rájuk. Sajnos ez a hatás nem mindig pozitív, ezért érdemes a márkánkat alapul venni a szín kiválasztásánál.
A saját weboldal létrehozásánál általában az egyik irányelv az, hogy vonzó legyen és felhasználóbarát. A másodpercek alatt kialakuló első benyomás nehezen változtatható, ezt pedig a színekkel befolyásolhatjuk.
Ha jól alkalmazzuk a különböző árnyalatokat, akkor az olvasó könnyebben befogadja az oldalt, ellenkező esetben zavart fog érezni, és máshova kattint. A színek erősítik, és egyben módosítják is az üzenetünket, így rávehetjük a látogatókat akár a rendelésre és a vásárlásra is.
Ne arra figyeljünk, hogy melyik a mi személyes kedvenc színünk, hanem inkább arra, hogy mi illik egy adott termékhez és szolgáltatáshoz. De ahhoz, hogy bátran tudjunk gondolkodni, meg kell ismernünk az alap érzelmeket, amik a színekhez köthetőek. Nézzük meg, hogy milyen hatása van a színeknek az emberre.
Az európai kultúra esetében ez nagyjából így alakult ki:
- a kék szín stabilitást és nyugalmat áraszt
- a sárga szín boldogságot, fiatalságot és optimizmust
- a zöld a gyógyulás színe, gyakran kötik a reményhez
- a fekete szín rejtélyes, professzionális, sokszor a prémium termékek színe is
- a fehér tiszta és ártatlan
- a piros szín szenvedélyes, intenzív, figyelemfelkeltő
- a bíbor szín spiritualitást, luxust és méltóságot nyújt
- a narancssárga szín pedig vidámságot és melegséget áraszt
Ezeket a színeket pedig akár különböző csoportonként elemezhetjük:
- meleg színek,
- hideg színek,
- semleges színek.
Meleg színek
A meleg színek általában élénkítő hatásúak. Első ránézésre örömöt és dinamizmust mutatnak, viszont könnyen túlzásba lehet vinni. Ha túl sok van belőlük egy weboldalon, akkor agresszivitást és versengést sugároznak.
Általában akkor szokták használni a meleg színeket, amikor a weboldalon belül valahova irányítani akarják az olvasót, és ezekkel a színekkel vonzzák a tekintetet. A meleg színek közé tartozik még a barna is, ami tökéletesen illeszkedik a sárgás, narancssárgás és pirosas környezetbe.
Hideg színek
A hideg színek leginkább passzivitást és nyugodtságot közvetítenek, ami első ránézésre hozzáértést jelent a felhasználónak. Ráadásul a teret is tágítják, így kényelmesebb az emberi szemnek az olvasás.
Ha jól használjuk a hideg színeket, akkor az emberek tovább fognak az oldalon maradni, mivel kényelmes lesz a kinézet számukra. Arra kell vigyázni, hogy ne legyen túl hideg, mivel akkor távolinak fogják érezni a tartalmat. Általában meleg színekkel szokták kombinálni őket.
Semleges színek
A semleges színek közé a fekete, fehér és a szürke tartozik. Ezek mindig eleganciát, komolyságot és professzionalizmust sugallnak, azonban muszáj őket kombinálni, hiszen ellenkező esetben unalmassá válnak tőlük a weboldalak. A feketével bánjunk csínján, és a fehéret is keverjük meleg színekkel, hogy még inkább elérjük a harmóniát.
Hogyan válasszunk?
Amikor weboldalban gondolkodunk, akkor az alapszín kiválasztásával kell kezdeni. Ehhez mindig keressünk meg a konkurenciát, és kerüljük el az ő színét, nehogy összekeverjenek minket. Ha már van kész logónk, akkor azt is figyelembe vehetjük természetesen.
Ezután gondolnunk kell a célközönségre! Kik fogják használni a weboldalt? Milyen érzést akarunk belőlük kiváltani?
Fontos az is, hogy ne használjunk háromnál több színt!
Kapcsolódó cikkek
8 tipp a jó weboldal elkészítéséhez
Ha már van saját honlapod, akkor azért, ha pedig még nincs, csak most gondolkozol rajta, akkor azért lesz szükséged a következő 8 tippre. A saját weboldal létrehozása nagyon könnyűnek tűnhet, azonban kitűnni a több ezer hasonló találati lehetőség közül máris sokkal...
Mi fán terem a tartalom marketing – avagy mitől jó a tartalmad?
A tartalom marketing minden létező weboldal számára fontos. A webszövegírás a keresőoptimalizálás egyik alappillére, enélkül felejtsd el, hogy bárki is rátalál a weboldaladra. Azonban a tartalom nemcsak szavak halmaza, hanem a céged irányvonala, álláspontja és...
7 tipp, hogy hogyan legyen trendi a weblapunk 2021-ben is!
Reméljük, hogy a 2021 már nem tartogat nagyobb meglepetéseket, és nyugodtan folytathatja mindenki a munkáját és az életét. Viszont, ha a trendeket nézzük, akkor várható némi változás, már ami a weboldalakat illeti. Ha évek óta ugyanazt a dizájn használjuk, akkor...