fbpx
Google Analytics használata

Írta:

január 27, 2021

A Google Analytics alatt természetesen a weboldal analitikát értjük. Sokan havonta csak egyszer-kétszer néznek rá ezekre a számokra, aztán azonnal elfelejtik, és mennek tovább, mintha mi sem történt volna.

Mások rendszeresen figyelik, de leginkább arra koncentrálnak, hogy hány látogatót tudnak magukénak egy hónapban. Pedig az analitika ennél sokkal többre hivatott, hiszen a segítségével többek között:

  • megérthetjük azt, hogy honnan jönnek a látogatóink
  • láthatjuk a forgalmi forrásokat
  • láthatjuk, hogy mit keres a felhasználó
  • megérthetjük a demográfiát
  • ellenőrizhetjük, hogy hova, melyik oldalunkra érkezik meg a felhasználó
  • rájöhetünk, hogy mikor aktívak a látogatóink

Vállalkozásunk megértése ügyfeleink, látogatóink megértésével kezdődik. Ez alapján alakíthatjuk kommunikációnkat, megjelenésünket és gondolatmorzsákat ültethetünk el márkánkról vásárlóink fejében.

Elsődleges és másodlagos dimenziók

A Google Analytics jelentése dimenziókból és mutatókból áll, ami rengeteg adatot tartalmaz. Sajnos sokan nem értik ezeket, pedig ez csak a minőségre utal. Nem azt mutatja, hogy mennyi, hanem azt, hogy milyen. A dimenziókat a jelentések első oszlopában tudjuk megtekinteni, és mindig összegyűjtött adatot kell alatta érteni.
Ahhoz, hogy értsük az első adatot, szükségünk lesz egy másodlagos dimenzióra is. Ha például az elsődleges az országot adja meg, akkor másodlagosnak beállíthatjuk a várost. Ebből gyorsan le lehet szűrni, hogy honnan érkezik több látogató.

Ezután a miértet kell megkérdeznünk magunktól. Talán ott jobban megy a marketing, esetleg ott saját fizikai boltunk is van. Amint rájövünk a válaszra, úgy tudjuk kiterjeszteni az egész országra az elérhetőségünket, hogy mindenhonnan szerezzünk látogatókat.

Ha a második dimenziónál a megyékre megyünk rá, akkor gyorsan ki tudjuk szűrni, hogy hol van szükségünk egy kis plusz kampányolásra, esetleg hol tudunk fellélegezni, mivel az eddigi reklámok megfelelően teljesítenek.

Akik az analitikát nézik, mindig tudni akarnak valamit konkrétan. Nekik könnyű dolguk van, mert célzottan kikeresik a rengeteg lehetőség közül azt, amire éppen szükségük van.

Amennyiben mi csak céltalanul keringünk, akkor van egy olyan lehetőségünk, ahol a gyakran használt dimenziók közül válogathatunk. Ezt nevezhetjük akár a Google tanácsának is, és abban segít, hogy általában mire lehetnek kíváncsiak a weboldalak üzemeltetői.

Hatókör vizsgálata

A Google Analytics másik előnye a hatókör megvizsgálása. Itt négy fület látunk:

  • hit,
  • munkamenet,
  • felhasználó,
  • termék.

A hit vagy lekérés a cookie-k által összegyűjtött adatokból származik. Minden cselekvés tárolva van, így megnézhetjük a nyelvet, az oldalmegtekintést és még az oldalon eltöltött időt is.
A munkamenet ennél magasabb szintű, mivel egyetlen felhasználóra vonatkozik, tőle gyűjtenek adatot a látogatás során. Meglátjuk, hogy az emberek meddig jutnak el az oldalunkon, és melyik pontnál lépnek vissza esetleg.
A felhasználó hatóköre a legrendezettebb, itt megtudunk mindent a látogatóinkról. Látjuk a nemüket, a régi és új felhasználók számát, és az általuk elvégzett munkameneteket is.
A termék hatóköre pedig értelemszerűen a termékeinkkel kapcsolatos adatokra vonatkozik.

Erre figyeljünk mindig

Ha még kezdők vagyunk a Google Analytics felhasználásában, akkor a következő adatokra figyeljünk mindenképpen:

  • oldalmegtekintések száma
  • forgalom
  • organikus keresésből származó forgalom
  • közönség demográfiája
  • hivatkozások
  • visszafordulási arány

Amikor valamelyik kapott adat nem tetszik, akkor javítanunk kell rajta. Fontos, hogy egyszerre csak egy adaton változtassunk, mert később így szerezhetjük meg a megbízható eredményeket.

Kapcsolódó cikkek

8 tipp a jó weboldal elkészítéséhez

8 tipp a jó weboldal elkészítéséhez

Ha már van saját honlapod, akkor azért, ha pedig még nincs, csak most gondolkozol rajta, akkor azért lesz szükséged a következő 8 tippre. A saját weboldal létrehozása nagyon könnyűnek tűnhet, azonban kitűnni a több ezer hasonló találati lehetőség közül máris sokkal...

bővebben
7 tipp, hogy hogyan legyen trendi a weblapunk 2021-ben is!

7 tipp, hogy hogyan legyen trendi a weblapunk 2021-ben is!

Reméljük, hogy a 2021 már nem tartogat nagyobb meglepetéseket, és nyugodtan folytathatja mindenki a munkáját és az életét. Viszont, ha a trendeket nézzük, akkor várható némi változás, már ami a weboldalakat illeti. Ha évek óta ugyanazt a dizájn használjuk, akkor...

bővebben