A honlap beüzemelésénél, elkészítésénél sokan kapásból el szokták követni a leggyakoribb hibákat, amit érdemes azonnal kijavítani. A rosszul beüzemelt weboldal egyenlő a pénzkidobással, úgyhogy minél gyorsabban ellenőrizzük le a következő pontokat.
Manapság már nagyon sok alternatíva létezik weboldal készítésére, akár ingyenesen is és gomba módjára szaporodnak a magukat webfejlesztőknek kiálltott „szakemberek”, így érdemes lehet kicsit utánanézni, hogy melyek azok a hibák, amiket kerülnünk kell egy sikeres weboldal készítésénél.
- Nincs a honlapnak célja
Sok weboldal első oldala csak és kizárólag a cégről szól. Viszont azt kell, hogy mondjam, ez egyáltalán nem érdekli a látogatót. A felhasználó a szolgáltatásokra és a termékekre kíváncsi, ne próbáljuk meg becsapni. Ha oktatni, eladni vagy szórakoztatni szeretnénk, akkor ez derüljön ki az első pillanatban, lehetőleg már néhány másodperc után.
- Nem a felhasználó a fontos
Félre kell tenni a saját elvárásainkat, és arra figyelni, hogy mit akarnak a vásárlóink. Ehhez persze azt is tudni kell, hogy ki a célcsoportunk, és ismeri az elvárásaikat. Leegyszerűsítve ez azt jelenti, hogy ne akarjunk fűnyírót eladni babázó anyukáknak csak azért, mert mi a fűnyírást is szeretjük. Ha a felhasználó nem találja meg a neki való termékeket, akkor máshova fog menni és ott fog vásárolni.
- Rossz kulcsszavakat használunk
A magyar nyelv elég kacifántos, így nem mindegy, hogy milyen kulcsszavakat használunk. Fontos, hogy először elemezzünk. Mit keres a felhasználó? Melyik kulcsszó a legjobb? Esetleg használjuk inkább az egyik rokon értelmű megfelelőjét? A fenti példával élve, nem mindegy, hogy ágy babáknak, vagy kiságy kulcsszóra építünk.
- A webdizájn a legfontosabb
Nagyon gyakori hiba, amikor az emberek mindent megtesznek a tökéletes megjelenésért, de közben megfeledkeznek a tartalom fontosságáról. Sokkal előrébb jutunk, ha inkább egyszerű kinézetre törekszünk, viszont a tartalomban kitűnünk a több konkurencia közül.
- Nincs keresőoptimalizálás
A keresőoptimalizálás ijesztő szónak tűnhet, de fontosabb, mint hinnénk. Ha az emberek beírnak valamit a keresőbe, akkor csak az első oldalt fogják nézni, talán a hatodik találatig. Azok, akik ennél lejjebb vannak, elveszítik a felhasználókat. A jó keresőoptimalizálás az elsők közé emelheti a honlapunkat.
- Nincs linképítés
Régen sokan hallottunk a linképítésről, és ez ma is fontos. Persze napjainkban máshogy kell rá gondolni, de akkor is szereznünk kell a honlapunkra mutató linkeket. A linkgyűjteményekbe általában ingyen tudunk regisztrálni, így első lépésnek tökéletes.
- Nem frissül az oldal
Mit gondolsz egy olyan weboldalról, ami legutoljára egy évvel ezelőtt töltött fel új cikket? Biztosan azt, hogy már nem működik. Igen, az emberek szeretik a friss tartalmat, és csak akkor járnak vissza rendszeresen egy oldalra, ha mindig találnak valami új olvasnivalót. Ráadásul a folyamatos frissítés a keresőoptimalizálásban is nagy segítségünkre lesz.
- Nem végzünk elemzést
Ha elkészült a honlapunk, akkor nem ülhetünk ölbe tett kézzel. Most jött el az ideje az elemzésnek. Vannak olyan kifejezések, mint például a konverziós arány, amelyeket érdemes folyton figyelnünk. A Google Analytics szerencsére ingyenes megoldásként siet a segítségünkre, és a használatával tudni fogjuk, hogy mit kell javítanunk.
- Nem felhasználóbarát
A felhasználóbarát honlap azt jelenti, hogy a látogatónak azonnal meg kell találnia, amit keres. Készítsünk áttekinthető, egyértelmű és egyszerű oldalt, ami telefonon is tökéletesen működik.
- Csak eladni akarunk
Lehet, hogy a mi célunk az eladás, azonban a felhasználó meg akar oldani valami problémát. Használjuk a blogot arra, hogy megoldást nyújtsunk, és fokozatos vezessük rá a vásárlásra.
Kapcsolódó cikkek
8 tipp a jó weboldal elkészítéséhez
Ha már van saját honlapod, akkor azért, ha pedig még nincs, csak most gondolkozol rajta, akkor azért lesz szükséged a következő 8 tippre. A saját weboldal létrehozása nagyon könnyűnek tűnhet, azonban kitűnni a több ezer hasonló találati lehetőség közül máris sokkal...
Mi fán terem a tartalom marketing – avagy mitől jó a tartalmad?
A tartalom marketing minden létező weboldal számára fontos. A webszövegírás a keresőoptimalizálás egyik alappillére, enélkül felejtsd el, hogy bárki is rátalál a weboldaladra. Azonban a tartalom nemcsak szavak halmaza, hanem a céged irányvonala, álláspontja és...
7 tipp, hogy hogyan legyen trendi a weblapunk 2021-ben is!
Reméljük, hogy a 2021 már nem tartogat nagyobb meglepetéseket, és nyugodtan folytathatja mindenki a munkáját és az életét. Viszont, ha a trendeket nézzük, akkor várható némi változás, már ami a weboldalakat illeti. Ha évek óta ugyanazt a dizájn használjuk, akkor...