A weboldal készítése elsőre könnyű dolognak tűnhet, hiszen csak egy domain név kell hozzá, webtárhely, meg egy kis tartalom. Mégis rengeteg olyan létező honlapot találni, amik legalább egy hibát elkövetnek a következő listából.
Egy weboldal sok kritérumnak kell megfeleljen, hogy kellőképp ki tudja szolgálni a vele szemben megnövekedett felhasználói és szakmai igényeket. A listában szereplő tételeket farkashibának is mondhatnánk és természetesen még lehetne folytatni a felsorolást.
NE legyen hibaüzenet
Soha ne adjon hibaüzenetet az oldal. Nincs annál bosszantóbb, mint amikor a felhasználó el szeretne olvasni valamit, rákattint, és akkor egy hatalmas error ablak ugrik fel. Lehet, hogy a régi bejegyzés időközben törölve lett, esetleg át lett helyezve máshová, stb.. Azonban, amikor a felhasználó talál egy számára érdekes témát, akkor ne vegyük azt el tőle. Ha időközben új tudásokkal gazdagodtál, akkor inkább frissítsd a cikket, vagy tegyél egy linket az újhoz. Bármit, csak ne kapjon hibaüzenetet a látogató.
NE legyen látogató számláló
Sok weboldal büszkén teszi közzé a látogató számlálót, azonban ez is kétélű fegyver lehet. Te mit gondolnál egy olyan oldalról, ahol a látogatók száma igen alacsony? Lehet, hogy te se bíznál a tartalomban, és inkább máshol vásárolnál. De mi van akkor, túl magas az érték? Ilyenkor az emberek automatikusan gyanakodni kezdenek, még akkor is, ha tényleg rengeteg látogatóval büszkélkedhetsz.
Ha a statisztika miatt használnád, akkor sokkal jobb a Google Analytics megoldásának a beépítése. Így te követheted a látogatottsági statisztikát, de nem lesz nyilvános mások számára.
NE feledkezz meg a jogi nyilatkozatról
Biztosan te is hallottál már arról, hogy milyen fontos a szerzői jogi nyilatkozat közzététele a weboldalon. Ma már ez alapkövetelmény, mindenkinek el kell helyeznie egy ilyen írást, ahol jelöli, hogy a tartalom szerzői joggal jár együtt, és ezért nem lehet másolni. De mi van akkor, ha 2003-as a jogi nyilatkozatod? Egy új felhasználóban azt az érzést keltheti, hogy 2003 óta nem igazán volt frissítve az oldalad, ezt pedig jobb elkerülni.
NE használj animációkat
Te is szereted a szép animációkat? De mi van, ha azt mondom, hogy ezek lassítják a weboldaladat? Az egy dolog, ha jelezzük, hogy hány perc kell a cikk elolvasásához, és az sem árt, ha a blog oldalán egy csík mutatja, hogy merre tartunk a cikk olvasása közben. Azonban a túlságosan bonyolult animációk, mozgóképek, gördülő szövegek, nagy méretű grafikák nemcsak elvonják a vásárló figyelmét, hanem az oldalt is lényegesen belassítják, illetve nem is feltétlenül számítanak túl divatosnak manapság.
Ha kész a weboldalad, akkor jogosan lehetsz büszke magadra, az első lépés sikerült. Azonban nem elég a kinézet, a honlapot fel kell tölteni hasznos tartalommal. Hiába a káprázatos grafika, a hang, a szuper animációk, ha nincsen minőségi tartalom, akkor gyorsan elveszítjük a látogatókat. Gondolj arra, hogy te milyen oldalakat látogatsz és miért. A felhasználó nálad is ezt fogja keresni.
NE legyen a cikk…
Ha már a tartalomnál tartunk, akkor nem mindegy a szöveg kinézete sem. Érdemes kerülni a következőket:
- hosszú, többsoros mondatok,
- összefüggő bekezdések,
- olvashatatlan betűtípusok,
- körülírt mondatok,
- ismétlődő információ.
A tipográfia az egyik legfontosabb szempont, amikor saját weboldalról van szó. Hiszen hiába van érdekes tartalmunk, rengeteg hasznos információnk, ha a felhasználó nem tudja elolvasni. A jelszavunk legyen: a kevés néha több.
NE magadról mesélj
Sok cégtulajdonos szereti elmesélni, hogy miként és hogyan kezdte a vállalkozását. Azonban ezek az információk nem mindenkit érdekelnek, így az a legjobb, ha a céget a Rólunk felületen hagyod, a weboldal többi része pedig a vevők problémáiról szól.
Kapcsolódó cikkek
Mi fán terem a tartalom marketing – avagy mitől jó a tartalmad?
A tartalom marketing minden létező weboldal számára fontos. A webszövegírás a keresőoptimalizálás egyik alappillére, enélkül felejtsd el, hogy bárki is rátalál a weboldaladra. Azonban a tartalom nemcsak szavak halmaza, hanem a céged irányvonala, álláspontja és...
7 tipp, hogy hogyan legyen trendi a weblapunk 2021-ben is!
Reméljük, hogy a 2021 már nem tartogat nagyobb meglepetéseket, és nyugodtan folytathatja mindenki a munkáját és az életét. Viszont, ha a trendeket nézzük, akkor várható némi változás, már ami a weboldalakat illeti. Ha évek óta ugyanazt a dizájn használjuk, akkor...
Milyen hosszúak legyenek a közösségi média videóink?
A közösségi média ereje ma már mindenki előtt közismert. Nem kell többet arról vitatkoznunk, hogy részt kell-e venni rajtuk, hanem inkább az a kérdés, hogy miként valósítsuk meg a jelenlétünket ezeken a platformokon. A bejegyzések és fényképek mellett a videók is...