Reméljük, hogy a 2021 már nem tartogat nagyobb meglepetéseket, és nyugodtan folytathatja mindenki a munkáját és az életét. Viszont, ha a trendeket nézzük, akkor várható némi változás, már ami a weboldalakat illeti.
Ha évek óta ugyanazt a dizájn használjuk, akkor eljött az ideje a változásnak! Próbáljunk ki valami merészebbet és bátrabbat, hogy a felhasználó meg tudja különböztetni a mi oldalunkat a többi konkurenciánktól. Nézzünk pár fantasztikus ötletet, amelyet mi is beépíthetünk az új weboldalunkba!

- A sötét mód
A sötét módok először a telefonokon jelentek meg, és nem nevezhetjük nagyon újdonságnak, azonban 2021-ben még nagyobb fontosságuk lesz.
A sötét módnak az a lényege, hogy a rengeteg képernyőn töltött órát kényelemsebbé tegyük a látogatók számára. Egyetlen kattintással elérhető, hogy a fehérből fekete legyen, és így a szemünk az esti órákban is kényelmesen tudjon olvasni. Azonban itt nemcsak egy egyszerű negatív effektről van szó, hanem a melegebb színek is változnak, hogy a homályban is könnyebb legyen a navigálás. Bátran tervezzünk sötét módot a weboldalunknak 2021-ben.
- Aszimmetrikus weboldalak
2021 minden bizonnyal az aszimmetrikus weboldalak éve is lesz. Eddig megszoktuk azokat a honlapokat, ahol a formák, a színek és a rajzok katonás pontossággal követik egymást. Talán túlságosan is megszoktuk, és éppen eljött az ideje annak, hogy változtassunk ezen.
A felhasználók megértik, hogy a szokás unalmassá válik, és felkapják a fejüket azokra az újításokra, amik valamivel eltérnek a hagyományostól. Toleránsan fogják fogadni, ha nem követjük szigorúan a szimmetrikus rendet, és merünk mutatni néhány szervezetlen elemet az weboldalunkon.
- Nyugtató színek
Abban is biztosak lehetünk, hogy a nyugtató színek használata sem megy ki a divatból jövőre. A folyamatos zsibaj és zsongás mellett az embereknek néha szüksége van a pihenésre. Amikor leülnek a telefon elé, és megpróbálnak kikapcsolódni, akkor zavaró lehet, ha túl erős színeket használunk a weblapunkon. Viszont a kellemes árnyalatok segítségével a weblapunk újabb felhasználók bizalmát fogja elnyerni.
- Új, extra funkciók beépítése
Nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy az 5G internet egyre több helyen elérhető. Ha biztosítani tudjuk, hogy a weboldalunk az extra funkciókkal is gyorsan fog működni, akkor mindenképpen érdemes beüzemelni párat.
Ilyenek lehetnek az integrált chatbotok és más dinamikus elemek. A régi statikus megoldásokat érdemes magunk mögött hagyni, hogy a felhasználó kölcsönhatásba tudjon lépni az elemekkel, attól függetlenül, hogy milyen képernyő van előtte éppen.

- Vintage
Gondoljunk arra, hogy a Vintage szintén örökké a divat részét szokta képzeni. Azok az elemek, amik a 90-es évekre emlékeztetnek, 2021-ben is felhasználhatóak a weboldalakon. Lehetnek ezek a színek, vagy akár a kacifántos tipográfia is, azonban ezeket inkább a címeknél használjuk csak, hiszen a tartalom esetében megnehezítheti az olvashatóságot és elfárasztja a látogató szemét.
- Továbbra is fehér dizájn
Ha az elején megemlítettük a sötét módot, akkor a fehér is 2021 webdizájnja lesz. Fehér alapon jöhetnek a színek és a betűtípusok is, mert a kettő sosem fogja ütni egymást. Ez egy biztos pont, ha nem tudjuk, hogy mit válasszunk, hiszen évek óta divatosnak számít.
- Árnyékok
Ha azt akarjuk, hogy a felhasználó vásároljon, akkor használjunk lebegő elemeket és árnyékokat, így adva mélységet a weboldalhoz. Ez kinézetben nem tesz hozzá sokat, de pozitív válaszra serkenti az embert.
Kapcsolódó cikkek
8 tipp a jó weboldal elkészítéséhez
Ha már van saját honlapod, akkor azért, ha pedig még nincs, csak most gondolkozol rajta, akkor azért lesz szükséged a következő 8 tippre. A saját weboldal létrehozása nagyon könnyűnek tűnhet, azonban kitűnni a több ezer hasonló találati lehetőség közül máris sokkal...
Mi fán terem a tartalom marketing – avagy mitől jó a tartalmad?
A tartalom marketing minden létező weboldal számára fontos. A webszövegírás a keresőoptimalizálás egyik alappillére, enélkül felejtsd el, hogy bárki is rátalál a weboldaladra. Azonban a tartalom nemcsak szavak halmaza, hanem a céged irányvonala, álláspontja és...
Milyen hosszúak legyenek a közösségi média videóink?
A közösségi média ereje ma már mindenki előtt közismert. Nem kell többet arról vitatkoznunk, hogy részt kell-e venni rajtuk, hanem inkább az a kérdés, hogy miként valósítsuk meg a jelenlétünket ezeken a platformokon. A bejegyzések és fényképek mellett a videók is...