A tartalom marketing minden létező weboldal számára fontos. A webszövegírás a keresőoptimalizálás egyik alappillére, enélkül felejtsd el, hogy bárki is rátalál a weboldaladra.
Azonban a tartalom nemcsak szavak halmaza, hanem a céged irányvonala, álláspontja és képviselete is, amit a leendő ügyfélnek látnia kell.
Önmagában a kinézet nem elég
Képzelj el egy valóban gyönyörű weboldalt. Minden egyes része tökéletesen optimalizálva van, számítógépen és mobiltelefonon is éppen ott nyílik meg, ahol a tulajdonosok eltervezték. Aztán amikor elkezded olvasni a tartalmakat, akkor unalmas és sablonos szöveget kapsz, olyat, amit már ezerszer olvastál más weblapokon. Ha te kilépnél egy ilyen weboldalról, akkor ugyanezt elvárhatod az ügyfeleidtől is. Éppen ezért teljesen érthetővé válik az első pont.
Jó tartalom nélkül nem lesz soha tartalom marketing.
Hogyan legyen jó a tartalom?
Oké, de mit jelent akkor a jó tartalom? Tény és való, hogy a tartalommarketingnek köszönhetően napjainkban már rengeteg cikk létezik a legtöbb témában és naponta egyre több új születik. Vannak hosszabb cikkek, vannak rövidebbek, egyik tegez, másik magáz, egyesek segíteni akarnak, mások informálnak. Ha mindenkitől inspirálódsz, akkor megesik, hogy a weboldalad is szét fog csúszni. A jó tartalom elkészítéséhez ugyanis kell egy célközönség, akiknek a későbbi cikkek szólni fognak.
A tartalomgyártók körében ezt úgy hívják, hogy avatár. Az avatár egy olyan figura, akit te a tökéletes ügyfélnek látsz a vállalkozásod számára. Fontos, hogy olyan tulajdonságokkal kell felruháznod, ami a való életben is várható. Ha például nagyrészt férfiaknak akarsz eladni, mivel szerszámokat árusítasz, akkor az avatárod is férfi lesz. Ezután kitalálod, hogy milyen korú legyen, és az öltözékét is elképzeled. Ugye, hogy nem fogsz feleslegesen magázni egy olyan munkásembert, aki gyors válaszokat követel a legújabb fúrógép megvásárlásához?
A tartalom és a marketing
Most már tudod, hogy mitől lesz jó a tartalmad, tehát jöhet a marketing. Hogyan lehet eladni? Mitől fog a vevő éppen nálad rendelni? Ehhez újabb ismeretekre lesz szükség, de szerencsére a vásárlók általában hasonló meggondolások alapján döntenek, ezt pedig vásárlási ciklusnak hívjak. Négy van belőle:
- Tudatosság. Az ügyfelednek szüksége van rád, de még nem találták meg azt a megoldást a problémájukra, amit te nyújtasz.
- Kutatás. Most már tudja, hogy te segíthetsz neki, de először megpróbálja saját maga megoldani a problémáját, elsősorban az internet segítségével.
- Megfontolás. Ilyenkor az ügyfél már belátja, hogy vásárolni fog, de még nem tudja biztosan, hogy honnan, azonban már elkezdi összehasonlítani az árakat.
- Értékesítés. Az utolsó lépésként végre meghozza a döntést és vásárol.
Maga a tartalom marketing azért kell, hogy az ügyfél rád találjon a keresők segítségével. Olyan cikkeket kell írnod, amik a Google szemében is értékesek, és amikről látja, hogy pluszt nyújtanak az emberek számára. Ezután a tartalmad segít a felhasználónak, hogy egyedül próbálja megoldani a problémáját. Lehet, hogy több cikked is van, ami éppen neki szól, így emlékezni fog a cégedre. Végül a tartalom abban segít, hogy amikor összehasonlít másokkal, akkor téged válasszon, hiszen a cikkeken keresztül már kialakul egy kis bizalom feléd.
Ahhoz, hogy az összehasonlítások során a te márkád nyerjen, hatni kell a vásárló érzéseire. Köztudott tény, hogy a legtöbben a szívünkre hallgatunk. Ha kell valami, akkor azt vesszük meg, ami a legszimpatikusabb. Viszont csak akkor fog rád találni, ha jó és hasznos tartalmat írsz.
Kapcsolódó cikkek
8 tipp a jó weboldal elkészítéséhez
Ha már van saját honlapod, akkor azért, ha pedig még nincs, csak most gondolkozol rajta, akkor azért lesz szükséged a következő 8 tippre. A saját weboldal létrehozása nagyon könnyűnek tűnhet, azonban kitűnni a több ezer hasonló találati lehetőség közül máris sokkal...
7 tipp, hogy hogyan legyen trendi a weblapunk 2021-ben is!
Reméljük, hogy a 2021 már nem tartogat nagyobb meglepetéseket, és nyugodtan folytathatja mindenki a munkáját és az életét. Viszont, ha a trendeket nézzük, akkor várható némi változás, már ami a weboldalakat illeti. Ha évek óta ugyanazt a dizájn használjuk, akkor...
Milyen hosszúak legyenek a közösségi média videóink?
A közösségi média ereje ma már mindenki előtt közismert. Nem kell többet arról vitatkoznunk, hogy részt kell-e venni rajtuk, hanem inkább az a kérdés, hogy miként valósítsuk meg a jelenlétünket ezeken a platformokon. A bejegyzések és fényképek mellett a videók is...